Всім привіт, знаю що давно нічого не писав в блозі, але остання подія із перевізниками Нова Пошта та Meest China змусила написати цей текст. Історія про те, як Нова Пошта та/або Meest China пошкодили вантаж і вирішили перекласти всю провину на мене, бо бачте я погано перевірив вантаж при отриманні.
Всі ви знаєте, що через ракетні обстріли росіянами наших енергетичних об"єктів, в Україні часто вимикають електроенергію. В кінці 2022 року, під час перших масованих ракетних атак я купив собі генератор інверторний Konner&Sohnen KS 3100i S, за допомогою електрика вивели розетку на вулицю і за допомогою так званого кабеля-вбивці (на обох кінцях вилки) під час відключень я його вмикав. Даний спосіб я нікому не рекомендую, а рекомендую підключати через правильні розетки і кабелі. Якщо буде цікаво - можу про це написати. З відключеннями світла переставав працювати інтернет та мобільний зв"язок, тому довелося купити старлінк. Насправді я його замовив як тільки це стало можливим, бо давно про нього мріяв, а це приблизно серпень 2022 року. А вже під звуки вибухів я його "тимчасово" монтував на даху, де з "тимчасовим" кріпленням він у мене провисів 2 роки, поки не переробив кріплення на більш надійне. Як виявилося, без світла ще можна протягнути, а от без зв"язку ні. Вмикати кожен раз генератор для увімкнення старлінку це було вкрай незручно, бо на той період часу 2022-2023 оптичний інтернет працював від павербанка всього годину. Тому довелося шукати інші пристрої для живлення інтернету. Натрапив на EcoFlow Delta 2, замовив за кордоном, бо у нас ціни були неадекватні плюс в наявності ніде не було. З EcoFlow все стало легше і простіше, він працював і досі працює (тільки вже придбав більш потужну його версія Delta 2 Max, а стару продав) як UPS, хоча у виробника ця функція називається EPS (Emergency Power Supply). З цією станцією все стало набагато краще і зручніше, але все ж відсутність світла в помешканні створює деякі незручності. Випадково натрапив на таке рішення, як гібридний сонячний інвертор, до якого підключається акумулятор і можна заживити квартиру, будинок, дачу та навіть підприємства. Перевагою гібридного інвертора є той факт, що він спокійно працює без сонячних панелей, тому вирішив і собі такий взяти. Коли я надумав його купляти, знову почалися відключення електроенергії, дефіцит та неадекватна ціна таких товарів в Україні. Випадково натрапив на групу в телеграмі, де люди замовляють такі інвертори з Китаю на АліБабі по неймовірно низькій ціні та з гарантією, але потрібно почекати десь місяць. Оце воно, і я вирішив купити інвертор та акумулятор в Китаї! Якби я знав, що це все займе три місяці, а через три місяці я отримаю пошкоджений інвертор, і за пошкодження ніхто не хоче нести відповідальності, а також ціна на інвертор та акумулятор в Україні стала як і в Китаї - я б нічого не замовляв через АліБабу. Але, на момент замовлення, різниця в ціні у нас та в Китаї була дуже суттєва, і незрозуміло що буде з ціною через місяць-два-три. Наприклад, ціна на інвертор 12кВт 1Ф в Україні у вересні була приблизно 125-135 тисяч гривень, а на акумулятор RW-F10.6 була 140 тисяч. Можна було знайти і дешевше, але то цілком ймовірно могли бути шахраї. Тобто, різниця була від 30 до 50 тис грн економії. Тут ще можно довго писати, але перейду до суті публікації:
04.09.2024 я оплатив замовлення на АліБабі та став чекати на вантаж, який відправили компанією Meest China
У вересні мені написав менеджер Сергій з компанії Meest China, де повідомив, що до мене йде вантаж, я попросив фото вантажу і став чекати. Ось так виглядав інвертор і батарея до прибуття в Україну:
Через те, що в замовленні була ще й батарея, вантаж йшов по морю і дійшов до мене через три місяці
04 грудня 2024 року, в застосунку Нової Пошти я випадково побачив, що до мене їде два вантажі. Спочатку я не зрозумів що до чого, але по вказаній вазі я зрадів і зрозумів, що це інвертор та батарея до нього. Доставка була оплачена відправником (Meest China, а точніше якийсь ФОП) "до дверей".
Ну, а тепер саме цікаве в цій історії: 05.12.2024 приїхав кур"єр Нової Пошти, який привіз мені дві великі та важкі коробки. За допомогою товариша та кур"єра вивантажили ці дві коробки на вулицю. Коробки коли відправляли з Китаю були обмотані плівкою, а на момент отримання від тої плівки були тільки шмаття, коробки зовні виглядали так, наче вони десь рік їхали незрозуміло де, але зовні на перший погляд були цілими. На жаль фото шмаття я не зробив.
При відкритті коробки з інвертором я зняв верхній шар спіненого матеріалу, інвертор був запакований у плівку, та на перший погляд все було цілим. Я його не діставав з плівки та не виймав з коробки враховуючи його вагу, і це була моя найбільша помилка за весь час моєї співпраці з Новою Поштою та Meest. Підписав документ, що все ок я заніс вантаж додому. Хочу одразу відмітити, що коробка з батареєю, вагою 112 кг, була відкрита знизу! Як той важкий акумулятор не випав під час вивантаження я не знаю, це дуже пощастило.
Після того, як я вдома вже повністю дістав інвертор з плівки, я побачив, що монтажні алюмінієві вушка зігнуті, а на корпусі є вм"ятина. Я пофотографував це все, написав менеджеру Meest China Сергію, продавцю на Алібаба, в телеграм чат, а наступний день залишив скаргу в додатку Нової Пошти.
Менеджер Meest спитав, чи я писав акт пошкодженого вантажу, я чесно відповів що ні, та пояснив що на перший погляд все було ок, а потім виявив пошкодження. Також менеджер написав, що я маю звернутися до продавця із даним запитом, бо відправка здійснюється у коробці відправника, без додаткового пакування зі сторони компанії перевізника. Тут хочу додати, що в групі люди писали, що все приїжджало цілим, та непошкодженим і ніхто додатково не робив пакування, бо всередині виробником Deye досить непогано продумано. А може це тому, що їм доставляла інша компанія "Дельфіни", а не Meest, який я вибрав щоб було менше мороки при доставці, тим паче Дельфіни не возять акумулятори? Також менеджер Meest сказав, що вантаж пошкодила Нова Пошта, але на питання чи є у них фото коли вантаж прийшов до України, він написав що є фото тільки з Китаю.
Через деякий час надійшов дзвінок від Нової Пошти, і там мені повідомили, що відправник, а саме ФОП Василенко Катерина Олексіївна, вказала оціночну вартість інвертора всього 200 грн! Тобто, компанія Meest China оцінила інвертор вартістю 89000 грн всього на 200 грн! З акумулятором так само, але мова йде про інвертор. І це все заради економії сплати за доставку. Також вони повідомили, що на терміналі Нової Пошти було виявлено пошкодження пакування, тільки не уточнили якого саме, згодом я вияснив, що це малося на увазі те шмаття із плівки. Нова Пошта запропонувала мені в якості компенсації два промокоди. Я ввічливо відмовився, і попросив написати мені на електронну пошту відповідь щодо пошкодженого пакування і у відповідь на їх лист, я попросив, щоб вони провели розслідування, де саме могли пошкодити мій вантаж і вказав, що хочу щоб була компенсація повної та фактичної вартості інвертора бо на мою думку, в інвертора можуть бути внутрішні пошкодження, які можуть впливати на безпеку використання і зняття із гарантійного обслуговування через пошкодження. Через деякий час, мені надійшла офіційна відповідь від Нової Пошти на мою претензію. Якщо коротко: я сам винен що уважно не оглянув вантаж на предмет пошкоджень і нічого компенсувати мені не будуть.
Думаю, якби і була б компенсація, то максимум 200 грн, бо відправник так вказав.
Згодом отримав обнадійливу відповідь від менеджера Meest, що компанія забере у мене пошкоджений інвертор, поверне кошти продавцю (не мені, бо не я платив за доставку, а продавець в Китаї).
Написав продавцю, вона сказала що буде спілкуватися із Meest. Також сказала, щоб я перевірив чи працює інвертор. Я їй написав, що чекаю на майстра і швидко не можу перевірити.
Згодом вона мені відповіла, що Meest нічого компенсувати не буде. Також я отримав кілька дзвінків із Meest China, де менеджер Ірина повідомила, що компенсації ніякої не буде. Також вийшов на зв"язок Сергій і сказав, що це все потрібно вирішувати із продавцем і питання на контролі.
Станом на вечір 22 грудня 2024 року, інвертор не встановлений, повноцінно не перевірений на робочий стан, компенсації немає і скоріше за все не буде. Очікую на приїзд майстра, який встановить інвертор і перевірить його як він буде працювати. Сподіваюся, що все буде ок, а мені буде наука на майбутнє. Вушка я переставив нижні на верхні, знизу зроблю нові з профілю.
Додаю фото інвертора в коробці, як він виглядав коли я його отримував (фото зроблені сьогодні спеціально для цієї публікації), на перший погляд все виглядало нормально, але це було не так. Мені потрібно було не просто відкрити коробку, а ще й дістати інвертор з пакета і обдивитися. Той факт, що він важкий, це ж нікого не турбує, головне перекласти вину на неуважного та довірливого отримувача. Нижче я додаю фото коробки, де чудово видно, як хтось з робітників компанії перевізника взявся за ручку коробки, вона порвалася, інвертор впав, всередині видно сліди від вушок і видно обірваний вспінений матеріал. Ручку коробки поставили назад, щоб нічого не було видно. Стан коробки видно на фото.
Сподіваюся, що люди будуть уважніше перевіряти вантаж при отриманні. Також хочу сподіватися, що компанії-перевізники будуть визнавати свою провину в пошкодженні вантажу та компенсувати повну і фактичну вартість, а не ту яку вказують при відправці для економії.
13.01.2025: Історія закінчилася тим, що я з алюмінієвого 4 мм кута зробив нові вушка, цілі нижні перемістив наверх, а знизу саморобні. 8 січня мені встановили інвертор та батарею, все працює. Були деякі проблеми із прошивкою інвертору(не показувалися значення Grid та Load на моніторчику), але це поправили віддалено двічі перепрошили на нову прошивку. Також була проблема з логером, не міг додати до станції в програмах Deye Cloud та Solarman.
Ймовірно, ця проблема виникла після того, коли мій логер додав інсталятор до свого акаунту. Проблема вирішилася зверненням до техпідтримки Deye на їхню електронну пошту.
Ніякої компенсації або вибачень від Нової Пошти та Meest China я не отримав.
Немає коментарів:
Дописати коментар